Ryanair struntar i kritiken och anmälningarna. Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har fällt flygbolaget i ett flertal fall men Ryanair meddelar att man inte bryr sig om att följa rekommendationerna. En arrogant och okunnig kommunikationschef uttalar sig i en intervju för SVT. Han kallar ARN för en ”konstig konsumentgrupp”.
Det är så här vi känner Ryanair. Lågpris = låg service. Javisst, men borde inte lagen följas i alla fall? Troligen kommer Ryanair att jämka sig lite –mycket lite. Sen är det som vanligt igen. I min jakt efter billiga flygbiljetter kommer jag att återigen göra avkall på både service, konsumentsäkerhet och anständighet. Jag tänker bort den så kallade konsumentsäkerheten.
Ryanairs attityd är ingen oplanerad historia. Kommunikationschefen vet till 100 % vad han gör. Genom att så här öppet utmana våra invanda föreställningar om flygbolagens standard och ”guldkant” får man effektivt fram det som kännetecknar Ryanair; Lågpris, lågpris och lågpris! Och det som är lågpris har vi inga större krav på…